.article-content img { /* display: block; */ }

Ateities vadovo kompetencijų kūrimas: CSC Baltic atvejis

vukhf CSC seminaro nuotrauka JurgitaKovo mėnesį Verslo ekonomikos ir vadybos katedra organizuoja seminarų ciklą „Žmogiškųjų išteklių valdymas: vietiniai ir tarptautiniai aspektai“. Jo sumanytojai siekia pristatyti žmogiškųjų išteklių valdymo situaciją Lietuvos ir užsienio kapitalo įmonėse, aptarti įdomesnius atvejus, pasidalinti gerąja patirtimi.

 

Vakarietiškai dirbantis tarptautinės įmonės padalinys – CSC Baltic

Pirmoje seminarų ciklo paskaitoje Ateities vadovo kompetencijos (kovo 4 d.) viešėjo tarptautinės kompanijos CSC atstovė, projektų vadovė Jurgita Vitkauskaitė – Urbonavičienė. Kompanija CSC įkurta 1959 m., o jos padalinys Lietuvoje –CSC Baltic, kuriame dirba virš 300 darbuotojų, – 2008 metais. Kompanija užsiima infrastruktūrinių projektų valdymu, infrastruktūrinių sprendimų kūrimu, teikia klientų aptarnavimo paslaugas (angl. – service desk) tiek komerciniame, tiek  viešajame sektoriuje. Lietuvos padalinys vertinamas už vakarietiškos kultūros suvokimą, kokybiškas paslaugas ir kalbų mokėjimo lygį.

Kaip tampama efektyviu darbuotoju?

Pranešėja paskaitos metu kalbėjo apie ateities vadovo kompetencijas, akcentuodama  karjerą tarptautinėje kompanijoje ir su ja susijusias veiklas – kaip žmonės auga tokio tipo organizacijoje, kaip formuoja karjerą. Pasak J. Vitkauskaitės – Urbonavičienės, šiuo metu ji labai aktyviai domisi organizacinės ir politinės išminties (angl. – organizational and political savvy) koncepcija, t.y. kaip būti efektyviam įmonėje.

CSC Baltic atstovė pasakojo, kad šioje kompanijoje akcentuojamos ne silpnosios darbuotojo pusės, o stipriosios. Paprastai pasirenkamos 3 – 5 darbuotojo stipriosios savybės ir jos tobulinamos su vadovų pagalba. Taip karjera formuojama per tris dedamąsias: norą tobulėti (70 proc. ir nebūtinai organizacijos viduje, bet ir išorėje – universitete, bet kokioje kitoje veikloje ir pan.),  tikslų pasiekiamumą (20 proc. –  pamatuoti, įvertinti, ką darai) ir 3) patirties kaupimą įvairiose srityse (10 proc. –  pvz., seminarai, mokymai ir kt.)  Tarptautinės IT kompanijos padalinyje Lietuvoje, CSC Baltic, įgyvendinamos visokios iniciatyvos: kuruojami vaikų namai, dalyvaujama krepšinio varžybose, propaguojama žalia aplinka, dalyvaujama šikšnosparnių saugojimo programoje Vilniaus regione ir pan. Dalyvaudami tokiose veiklose darbuotojai auga. Svarbiausia – gebėti žinias „įdarbinti“, t.y. pritaikyti jas praktiškai.

Kompanijoje veikia CSC universitetas, kuris padeda darbuotojui aiškiai susidėlioti savo karjerą. Čia yra suformuotos duomenų bazės, kuriose talpinama įvairi informacija ir metodologinė medžiaga, kuria naudodamasis darbuotojas gali mokytis savarankiškai. Taip pat įmonėje yra darbuotojas (angl. – life coach), kuris padeda/pataria įvairiais karjeros klausimais. Anot pranešėjos, tai yra viena iš ateities profesijų.

Kaip globalioje kompanijoje įveikiamas diskomfortas?

Taip pat pranešėja akcentavo, kad darbuotojo karjerai yra svarbios funkcinės, technologinės, metodologinės ir verslumo kompetencijos, o taip pat lyderystė ir kompanijos vertybių suvokimas. Pasak CSC Baltic atstovės, dirbant globalioje kompanijoje labai svarbus dar vienas veiksnys – joje nėra komforto zonos, t.y. bet kuriuo momentu gali įvykti nenumatyti dalykai, kurie susiję su skirtingomis kalbomis, laiko zonomis ir pan. Todėl dirbančiam tokioje kompanijoje darbuotojui labai svarbu ugdyti pasitikėjimą, lankstumą, mokytis laiko valdymo, etikos, tolerancijos.

Paskaita išsirutuliojo į diskusiją, kurios metu magistrantai pranešėjos klausė, kaip atrodo tarptautinio darbuotojo, dirbančio iš namų, darbo diena. Jie domėjosi ne tik bendravimo su kitų šalių darbuotojais subtilybėmis ir atsakomybės ribomis, bet ir tuo, kaip darbuotojo veiklą ir šeimyninį gyvenimą veikia darbo kelionės iš vienos šalies į kitą. Tarptautinės informacinių technologijų paslaugų bendrovės CSC Baltic projektų vadovė Jurgita Vitkauskaitė – Urbonavičienė, atsakydama į galimai būsimų tarptautinių kompanijų darbuotojų klausimus, pateikė daug praktinių pavyzdžių ir rėmėsi su darbo tarptautinėje kompanijoje specifika susijusiais atvejais.

Kitos ciklo „Žmogiškųjų išteklių valdymas: vietiniai ir tarptautiniai aspektai“  paskaitos vyks:

  • „Personalo valdymas Swedbanke“ – 2014 m. kovo 19 d. 9.45 val. 11 aud.
  • „Baimės ir mitai karjeros kelyje“ (CSC) – 2014 m. kovo 26 d. 9.45 val. 11 aud.

                                                Doc. dr. Ingrida Šarkiūnaitė,

Mokslo reikalų prodekanė