Kultūrinė įtrauktis: audiovizualinių produktų pritaikomumo klausos ir regos neįgaliesiems tyrimas

Projekto tikslas – įvertinti regos ir klausos neįgaliųjų kultūrinės įtraukties situaciją Lietuvoje, pateikiant AV produktų pritaikymo ir sklaidos gaires, kurios užtikrintų regos ir klausos neįgaliųjų kultūrinio gyvenimo gerovę.

Projektas „Kultūrinė įtrauktis: audiovizualinių produktų pritaikomumo klausos ir regos neįgaliesiems tyrimas“ yra skirtas išanalizuoti socialiai pažeidžiamų grupių – regos ir klausos negalią turinčiųjų – galimybes pilnavertiškai įsijungti į Lietuvos kultūrinį gyvenimą: žiūrėti filmus, lankyti spektaklius, dalyvauti renginiuose ir pan. Kadangi vis daugiau audiovizualinių (toliau - AV) produktų Lietuvoje bandoma pritaikyti abiems minėtoms tikslinėms grupėms, pastebima tendencija, kad AV produktus kuriančių ir platinančių kompanijų ar kitų suinteresuotų organizacijų naudojami pritaikymo būdai varijuoja ir dėl tokios įvairovės ne visada pasiekiamas kokybiškas rezultatas. Šis projektas būtų skirtas įvertinti Lietuvoje jau pritaikytų AV produktų kokybę bei prieinamumą: per tikslinių grupių atstovų pateiktus vertinimus ir jų grįžtamąjį ryšį būtų nustatyti aklųjų ir kurčiųjų žiūrovų poreikiai ir, remiantis užsienio mokslininkų tyrimais bei praktika, būtų pristatytas AV medžiagos prieinamumo kurtiesiems ir neprigirdintiesiems gerovės visuomenėje algoritmas ir AV produktų šiems vartotojams pritaikymo gairės.

Projekto mokslinė veikla orientuota į AV produktų pritaikymo kurtiesiems ir neprigirdintiesiems kokybinį tyrimą bei mokslo informacijos, susijusios su tyrimo rezultatais, sklaidą, kuri padėtų sumažinti tiriamų tikslinių grupių atskirtį kultūros srityje ir taip prisidėtų prie gerovės visuomenės kūrimo.

Invitation to the MARTECH seminar

On the 15th of December, 2021, Kaunas University of Applied Sciences will host the seminar “MARTECH: Marketing and Digital Skills for the Modern Professional”.

We warmly welcome students, lecturers, members of the administrative staff, employees of adult education centres, business representatives and anyone interested in contemporary marketing technologies.

The seminar will address the knowledge and skills necessary for a contemporary marketing specialist, and introduce you to innovative knowledge assessment tools. The event will include discussions and workshops, during which you will have the opportunity to try out marketing simulations. The top participants will be awarded with prizes.

The project partners from Vilnius University will share their experience in training with pilot software.

The seminar will take place at Kaunas University of Applied Sciences (Pramonės pr. 22, Rooms 406 and 407). The event starts at 12:00.

Event programme

Pandemijos konceptualizavimas Lietuvos internetinėje erdvėje: metaforų apžvalga

ES2020 VU

 

 

 

Projekto Nr. 09.3.3-LMT-K-712-25-0163

Projekto pavadinimas: „Pandemijos konceptualizavimas Lietuvos internetinėje erdvėje: metaforų apžvalga“ 

Projekto vykdymo laikotarpis: nuo 2021-09-01 iki 2022-03-31. 

Projekto mokslinio tyrimo vadovė: doc. dr. Dovilė Urbonienė 

Projekto santrauka

Projektu siekiama ugdyti jaunosios tyrėjos kompetencijas atliekant mokslinį tyrimą. Projekto tikslas ištirti konceptualiąsias pandemijos metaforas Lietuvos internetinėje erdvėje.

Tikslui pasiekti keliami tokie uždaviniai:

a. atlikti pagrindinių KMT (kognityviųjų metaforų teorijos) sąvokų analizę, padaryti pagrindinių šios srities tyrimų apžvalgą ir pateikti apibendrinimus;

b. sudaryti tyrimui reikalingą pandemijos metaforų duomenų bazę;

c. surinktą medžiagą suklasifikuoti pagal pasirinktus kriterijus (modalumas,  ištakos sritys, metaforų tipai, t.t.);

d. nustatyti tendencijas, pakomentuoti pandemijos konceptualizavimą Lietuvos internetinėje erdvėje, pateikti savo įžvalgas, rekomendacijas. 

Siekiamas rezultatas

Darbo rezultatas – Lietuvos internetinėje erdvėje dominuojančių kognityviųjų pandemijos metaforų analizė, pagrįsta mokslinės literatūros apžvalga. 

Projektas finansuojamas pagal Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ priemonės 09.3.3-LMT-K-712 „Mokslininkų, kitų tyrėjų, studentų mokslinės kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą“ veiklos „Studentų gebėjimų vykdyti MTEP (meno tyrimų) veiklas ugdymas“ poveiklę „Studentų gebėjimų ugdymas vykdant mokslo (meno) tyrimus semestrų metu“.

Tarptautinio bendradarbiavimo iniciatyva, skatinanti plėtoti studentų, dėstytojų ir darbo jėgos ateities mąstymo įgūdžius su tvarumu susijusiuose sektoriuose, kuriuose išryškėja verslo 4.0 tendencijos, diegiant verslo ir inžinerijos naujoves švietime ir m

„Vartotojų pasitenkinimas per muziejaus kaip produkto teikėjo emocinį intelektą“

Projekto Nr. Projekto Nr. 09.3.3-LMT-K-712-24-0053ES2020

Projekto pavadinimas: „Vartotojų pasitenkinimas per muziejaus kaip produkto teikėjo emocinį intelektą“

Projekto vykdymo laikotarpis: nuo 2021-07-05 iki 2021-08-31.

Vasaros praktikos studentė: Alina Miežietytė-Gudzinskė

Projekto praktikos vadovas: Prof. Dr. Virginija Jurėnienė

Santrauka: Projekto tikslas – ištirti muziejų vartotojų pasitenkinimą atsižvelgiant į produkto teikėjo emocinį intelektą. Praktikos metu bus išanalizuota, susisteminta mokslinė literatūra. Parengta tyrimo metodologija ir tyrimo metodai - kokybinio,  2 kiekybinių tyrimų klausimynai. Pirmo kiekybinio tyrimo metu bus surinkta nemažiau 200 anketų iš muziejaus lankytojų siekiant išsiaiškinti vartotojų pasitenkinimą muziejaus teikimais produktais ir 2- o kiekybinio tyrimo metu bus surinkta ne mažiau 30 anketų iš Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus  darbuotojų, kuriose jie įvertins savo emocinį intelektą.  


Siekiamas rezultatas: atliktas mišraus (kokybinis, kiekybinis) tyrimo pobūdžio tyrimas, duomenų transkribacija ir analizė bei projekto duomenys pateikti tyrimo ataskaitoje.

Projektas finansuojamas pagal Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ priemonės Nr. 09.3.3-LMT-K-712 veiklą „Mokslininkų, kitų tyrėjų, studentų mokslinės kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą“.

Frazeologinių vienetų transformacijų spaudoje analizė

ES2020Projekto Nr. 09.3.3-LMT-K-712-22-0145

Projekto pavadinimas: „Frazeologinių vienetų transformacijų spaudoje analizė“

Projekto vykdymo laikotarpis: nuo 2020-11-03 iki 2021-04-30.

Projekto dalyvis: Vita Girniūtė

Projekto mokslinio tyrimo vadovas: Prof. Dr. Živilė Nemickienė

Santrauka: Projekto tikslas - vystyti studento darbo planavimo įgūdžius ir spręsti analitinių gebėjimų trūkumą atliekant Frazeologinių vienetų transformacijų spaudoje analizę. Mokant darbo planavimo įgūdžių ir ugdant analitinį tyrėjo mąstymą, frazeologinių vienetų paieška, jų nustatymas ir analizė autentiškoje medžiagoje yra visaapimanti veikla. Publicistinio stiliaus analizė yra ypač aktuali mokslinė-lingvistinė problema. Publicistikos funkcijos yra informuoti ir paveikti, todėl čia nuolat įdarbinamos įvairiausios literatūrinės ekspresyvios išraiškos priemonės, tokios kaip frazeologiniai išsireiškimai, posakiai, patarlės ar vaizdingi išsireiškimai. Be to, meninio efekto tikslais, siekiant ekspresyvumo ir ypatingo stilistinio atspalvio, frazeologizmai neretai yra transformuojami, jų literatūrinės ir fiksuotos formos pakeičiamos. Šias improvizacijas nėra lengva nei aptikti, nei analizuoti, nes visas procesas reikalauja įvairiapusių žinių. Jaunieji tyrėjai, pradėdami mokslinį tiriamąjį darbą, jau darbo pradžioje susiduria su darbo planavimo, tinkamos tyrimo medžiagos paieškos ir jos tiriamojo potencialo įžvelgimo problemomis, todėl frazeologinių vienetų transformacijų analizė puikiai tinka vystyti planavimo ir analitinius įgūdžius. Studentė turės: išsiaiškinti kiekvieno temos raktinio žodžio (‚frazeologinis vienetas‘, ‚vieneto transformacija‘ ‚spauda‘, ‚analizė‘) esmę rinkdama ir kaupdama atitinkamą literatūrą; sukaupti frazeologinių vienetų duomenų bazę iš autentiškų šaltinių. Tai atliekant, studentei reiks ‚pastebėti‘ transformuotą frazeologinį vienetą; surinktus duomenis sugrupuoti pagal pasirinktus kriterijus (defrazeologizacijos būdus), o grupavimo kriterijus nustatyti pagal tai, kokias tendencijas įžvelgs; duomenų bazėje pagrįsti pavyzdžių originalią idiomatinę reikšmę ir pakomentuoti aptiktą transformaciją bei paaiškinti jos tikslą ir reikšmę.

Siekiamas rezultatas: Projektu siekiama vystyti darbo planavimo įgūdžius ir spręsti analitinių gebėjimų trūkumą. Studentė pagerins darbo planavimo įgūdžius ir patobulins analitinius gebėjimus, nes frazeologinių vienetų paieška, jų nustatymas ir analizė autentiškoje medžiagoje yra visaapimanti veikla, reikalaujanti studento pasirengimo vystyti mokslinius tyrimus ir nuolat tobulinanti mokslinę kompetenciją bei kvalifikaciją. Darbo rezultatas – moksline literatūra grįsta spaudoje atrinktų frazeologinių vienetų transformacijų analizė.

Projektas finansuojamas pagal Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ priemonės Nr. 09.3.3-LMT-K-712 veiklą „Mokslininkų, kitų tyrėjų, studentų mokslinės kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą“

Konceptualiosios metaforos Lietuvos socialinėse reklamose

ES2020Projekto Nr. 09.3.3-LMT-K-712-22-0159

Projekto pavadinimas: „Konceptualiosios metaforos Lietuvos socialinėse reklamose“

Projekto vykdymo laikotarpis: nuo 2020-11-03 iki 2021-04-30.

Projekto dalyvis: Darius Balandis

Projekto mokslinio tyrimo vadovas: Dr. Dovilė Urbonienė

 

Santrauka: Projekto tikslas  - ištirti kognityviąsias metaforas Lietuvos socialinėse reklamose. Tikslui pasiekti keliami tokie uždaviniai: a. atlikti pagrindinių KMT (Kognityviųjų metaforų teorijos) sąvokų analizę, padaryti pagrindinių šios srities tyrimų apžvalgą ir pateikti apibendrinimus; b. sudaryti tyrimui reikalingą socialinių reklamų duomenų bazę; c. surinktą medžiagą suklasifikuoti pagal pasirinktus kriterijus (tematinės socialinių reklamų sritys, metaforų tipai, t.t.); d. nustatyti tendencijas, pakomentuoti metaforų funkcijas Lietuvos socialinėse reklamose, pateikti savo įžvalgas, rekomendacijas. Darbo rezultatas - Lietuvos socialinėse reklamose veikiančių kognityviųjų metaforų analizė pagrįsta mokslinės literatūros apžvalga.

Siekiamas rezultatas: Projektas leis sukaupti lietuviškų socialinių reklamų duomenų bazę, atlikti nuoseklią kognityviųjų metaforų analizę, pamatyti, kokia informacija slypi už metaforų ir kokias funkcijas metaforos atlieka socialinių reklamų diskurse. Jo metu bus aptartos metaforų tendencijos ir jų siunčiama informacija socialinėse Lietuvos reklamose. Jaunasis tyrėjas įgis ir įtvirtins savo kaip mokslininko kompetencijas bei pristatys savo įžvalgas konferencijoje.

 

Projektas finansuojamas pagal Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ priemonės Nr. 09.3.3-LMT-K-712 veiklą „Mokslininkų, kitų tyrėjų, studentų mokslinės kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą“

Kalbinis didžiųjų Lietuvos miestų kraštovaizdis: multimodalinių elementų poveikis formuojant reklaminę žinutę

ES2020Projekto Nr. Nr. 09.3.3-LMT-K-712-22-0149

Projekto pavadinimas: „Kalbinis didžiųjų Lietuvos miestų kraštovaizdis: multimodalinių elementų poveikis formuojant reklaminę žinutę“

Projekto vykdymo laikotarpis: nuo 2020-11-03 iki 2021-04-30.

Projekto dalyvis: Karolina Narazovaitė

Projekto mokslinio tyrimo vadovas: Dr. Jūratė Radavičiūtė

Santrauka: Projekto tikslas - ugdyti pirmosios studijų pakopos studento mokslinio tyrimo įgūdžius, įtraukiant jį į mokslinius kalbinės aplinkos tyrimus. Tyrimo tema „Kalbinis didžiųjų Lietuvos miestų kraštovaizdis: multimodalinių elementų poveikis formuojant reklaminę žinutę“ pasirinkta siekiant skatinti studentą domėtis savo kalbine aplinka bei įtraukti jį į mokslinius tyrimus šioje srityje. Atlikdamas tyrimą tema „Kalbinis didžiųjų Lietuvos miestų kraštovaizdis: multimodalinių elementų poveikis formuojant reklaminę žinutę“, studentas išsiaiškins multimodalinių elementų poveikį formuojant reklaminę žinutę, skirtą didžiųjų Lietuvos miestų (Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos) gyventojams. Pagrindiniai darbai, susiję su atliekamu tyrimu, bus teorinės medžiagos apžvalga, empirinės medžiagos rinkimas ir duomenų bazės sukūrimas bei sukurtų duomenų analizė. Tyrime bus naudojami kiekybinis ir kokybinis tyrimo metodai. Tyrimo rezultatus studentas pristatys mokslinėje konferencijoje.

Siekiamas rezultatas: studento mokslinių kompetencijų ugdymas, nes atlikdamas šį mokslinį darbą, studentas gebės pritaikyti teorines žinias praktinėje veikloje, susipažins su mokslinių tyrimų metodika, taikoma naujoje kalbotyrinių mokslinių tyrimų (kalbinio kraštovaizdžio tyrimų)  srityje, dirbs kartu su mokslo vadovu ir tęs tyrimus pradėtus rašant kursinį darbą; taip pat studentas susipažins su galimybe rašyti paraišką gauti finansavimui moksliniams tyrimams bei pristatys savo tyrimo rezultatus studentų mokslinėje konferencijoje.

 

Projektas finansuojamas pagal Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ priemonės Nr. 09.3.3-LMT-K-712 veiklą „Mokslininkų, kitų tyrėjų, studentų mokslinės kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą“

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos Sutinku