Apie programą
Studijų sritis: humanitariniai mokslai.
Studijų kryptis: filologija pagal kalbą (lietuvių filologija)
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis: humanitarinių mokslų bakalauras
Studijų trukmė: 4 m. (240 kreditų)
Metinė studijų kaina (2022): 3524 Eur
Programos tikslas
Tarpdalykinės studijų programos specializacija – turinio kūrimas ir rinkodara apima ne tik lietuvių kalbos, literatūros ir jos kontekstų studijas. Programos išskirtinumas – dėmesys paveikiajai komunikacijai ir jos technologijoms. Studentai ne tik analizuoja lietuvių ir užsienio literatūros tekstus ir kontekstus, verbalinius ir vizualiuosius kodus reklamoje, bet ir gilinasi į turinio kūrimą ir rinkodarą. Būsimojo lituanisto studijų akiratyje yra prekių ženklų komunikacija, nuomonės formuotojų komunikacija, kūrybinė rinkodara ir komunikacija. Be to, jie gilinasi į elektroninio verslo subtilybes, kuria ir vertina įvairių žanrų paveikiuosius (meninius, reklamos, SEO ir kt.) tekstus.
Absolventas žino kalbotyros ir literatūrologijos kryptis ir metodus, vartoja pagrindinius terminus, taiko tyrimo instrumentus; išmano ir geba analizuoti lietuvių kalbos ir literatūros reiškinius įvairiais lygmenimis. Supranta ir vartoja pagrindinius reklamos terminus; išmano reklamos reiškinį, taiko kūrimo strategijas, geba organizuoti reklamos verslą. Suvokia ir analizuoja reklamą kaip kalbinį, vizualųjį ir meninį diskursą. Identifikuoja, formuluoja ir argumentuoja mokslinę problemą, geba atlikti ir aprašyti tyrimą. Rašo, redaguoja įvairius tekstus, parengia tekstą spaudai. Rengia projektus, jiems vadovauja. Taiko kompiuterinio raštingumo, teisės pagrindų, rinkodaros žinias. Absolventas planuoja, organizuoja savo mokymąsi, darbą; analizuoja, kritiškai vertina informaciją; geba pirmąja užsienio k., bendrauti ir dirbti tarptautinėje aplinkoje, komandoje; kūrybiškai ir inovatyviai elgtis kintančioje aplinkoje; yra įgijęs antrosios užsienio k. gebėjimų.
Šią studijų programą turėtų rinktis tie, kurie domisi reklama, kuriems patinka ir sekasi kurti, interpretuoti tekstą ir vaizdą, kurie nebijo drąsių idėjų, domisi visuomenės poveikio priemonėmis, komunikacijos ir įtikinimo strategijomis, pamažu rengiasi būti profesionaliais kūrybingo, įtaigaus žodžio meistrais.
Visapusiškos studijos apima literatūrą, kalbotyrą, reklamą kaip kalbinį, vizualųjį, meninį, socialinį ir komercinį diskursą, paveikiąją komunikaciją bei jos technologijas; Studijų programą kuruoja Kalbų, literatūros ir vertimo studijų institutas Norintiems pasikonsultuoti:Numatomi studijų rezultatai
Reikalingos savybės ir gebėjimai
Studijų programos skiriamieji bruožai
Jolita Malinauskienė
Studijuojami dalykai
Lietuvių filologijos ir reklamos: turinio kūrimas ir rinkodara programos studentai gali studijuoti ir atlikti praktiką užsienyje: Didžiojoje Britanijoje, Ispanijoje, Danijoje, Italijoje, Kipre, Lenkijoje, Estijoje ir kitose šalyse.
Dalykai | Kreditai |
---|---|
1 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Akademinis rašymas | 5.0 |
Bendrinė lietuvių kalba (rašyba ir skyryba) I/III d. | 5.0 |
Kalbotyros įvadas | 5.0 |
Lietuvių literatūros istoriografija | 5.0 |
Rinkodara | 5.0 |
Technologijos ir skaitmeninė visuomenė | 5.0 |
2 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 20.0 |
Bendrinė lietuvių kalba (fonetika, akcentologija ir leksikologija) II/III d. | 10.0 |
Lotynų kalba | 5.0 |
Užsienio kalba (anglų) C1 | 5.0 |
Pasirenkamieji dalykai | 5.0 |
Integruotosios rinkodaros komunikacijos | 5.0 |
Viešoji komunikacija | 5.0 |
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai (moduliai) | 5.0 |
3 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Medijos ir paveikioji komunikacija | 5.0 |
Retorikos pagrindai | 5.0 |
Sociolingvistikos įvadas | 5.0 |
Teksto interpretacija I/V d. | 10.0 |
Vartotojų elgsena internete | 5.0 |
4 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 25.0 |
Bendrinė lietuvių kalba (morfologija ir sintaksė) III/III d. | 10.0 |
Reklamos semiotika | 5.0 |
Teksto interpretacija II/V d. | 5.0 |
Turinio rinkodara | 5.0 |
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai (moduliai) | 5.0 |
5 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 25.0 |
Bendrinės kalbos normos ir stilistika | 10.0 |
Kognityvinės lingvistikos įvadas | 5.0 |
Teksto interpretacija III/V d. | 10.0 |
Pasirenkamieji dalykai | 5.0 |
Elektroninio verslo technologijos | 5.0 |
Reklama ir propaganda | 5.0 |
6 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 20.0 |
Teksto interpretacija IV/V d. | 10.0 |
Tekstų kūrimo praktikumas (kritiniai, komerciniai ir reklaminiai tekstai) | 5.0 |
Vertimo ir redagavimo praktikumas | 5.0 |
Pasirenkamieji dalykai | 10.0 |
Grupė | 5.0 |
Lietuvių kalbos dialektologija | 5.0 |
Lietuvių kalbos istorija | 5.0 |
Grupė | 5.0 |
Kūrybinė rinkodara ir komunikacija | 5.0 |
Nuomonės formuotojų rinkodara | 5.0 |
Reklamos estetika ir dizainas | 5.0 |
Socialinių tinklų informacijos analizė | 5.0 |
7 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 20.0 |
Kultūros ir leidybos projektų vadyba | 5.0 |
Skaitmeninis prekės ženklo valdymas | 5.0 |
Teksto interpretacija V/V d. | 10.0 |
Pasirenkamieji dalykai | 5.0 |
Finansų pagrindai | 5.0 |
Kultūra ir vartojimas | 5.0 |
Projektų valdymas | 5.0 |
Rinkodaros tyrimai | 5.0 |
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai (moduliai) | 5.0 |
8 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Bakalauro baigiamasis darbas (kryptis: filologija pagal kalbą) | 15.0 |
Profesinė praktika | 15.0 |
Karjera
- reklamos, rinkodaros, viešųjų ryšių, medijų srityje, žiniasklaidoje (PR Service, UAB „Baltic RED“, Whatabout.agency, UAB „Strateginiai partneriai“, 15min);
- kultūros, švietimo ir mokslo įstaigose (Maironio lietuvių literatūros muziejus, „Pegaso“ knygynas; universitetai, kolegijos, Lietuvių kalbos institutas);
- leidyklose, redakcijose, spaustuvėse (Alma Littera, AB „Terra Publica“, UAB leidykla „Flintas“, UAB „Vitae Litera“, UAB spaustuvė „Morkūnas ir Ko“);
- verslo, valstybinėse institucijose ir organizacijose;
- kūrybinės komunikacijos srityje (poetai, knygų autoriai, užsakomųjų tekstų kūrėjai, žurnalistai, redaktoriai, vertėjai).
Priėmimo reikalavimai
Konkursinio balo sandara 2022 m.
Dalykas |
Forma |
Koeficientas |
|
1 |
Lietuvių kalba ir literatūra |
Egzaminas |
0,4 |
2 |
Istorija arba geografija, arba matematika, arba informacinės technologijos, arba užsienio kalba, jei kalba nesikartoja su trečiojo ar ketvirtojo dalyko kalba |
Egzaminas arba metinis (A lygio) pažymys |
0,2 |
3 |
Bet kuris dalykas, nesutampantis su kitais dalykais |
Egzaminas arba metinis (A lygio) pažymys |
0,2 |
4 |
Užsienio kalba |
Egzaminas arba metinis (A lygio) pažymys |
0,2 |
Stojant į valstybės finansuojamą vietą vidurinį išsilavinimą įgijusiems 2022 m. reikia atitikti šiuos reikalavimus:
1. Išlaikyti tris valstybinius brandos egzaminus:
- Lietuvių kalbos ir literatūros;
- Matematikos;
- Stojančiojo laisvai pasirinktą valstybinį brandos egzaminą
2. Penkių geriausių metinių dalykų įvertinimų aritmetinis vidurkis turi būti ne mažesnis nei 7, suapvalinus iki sveiko skaičiaus. Įskaitomi dalykai:
- lietuvių kalba ir literatūra;
- gimtoji kalba (baltarusių arba lenkų, arba rusų, arba vokiečių);
- užsienio kalba;
- matematika;
- istorija arba geografija, arba integruotas istorijos ir geografijos kursas;
- biologija arba fizika, arba chemija, arba integruotas gamtos mokslų kursas;
- meninio ugdymo srities dalykas arba technologijų programos krypties dalykas, arba integruotas menų ir technologijų kursas, arba specializuoto ugdymo krypties (dailės arba inžinerinio, arba meninio, arba muzikos) programos dalykas;
- fizinio ugdymo arba pasirinktos sporto šakos, arba specializuoto ugdymo krypties (sporto) programos dalykas.
Stojantysis į valstybės nefinansuojamą vietą asmenys, išsilavinimą įgiję 2015–2022 m. turi būti išlaikę bent vieną valstybinį brandos egzaminą.
Stojančiųjų į valstybės finansuojamą ir į valstybės nefinansuojamą vietą konkursinis balas turi būti ne mažesnis nei 5,4 balai.
Daugiau informacijos apie priėmimo reikalavimus
![]() |
Norintiems pasikonsultuoti: |