Apie programą
Studijų sritis: humanitariniai mokslai.
Studijų kryptis: filologija pagal kalbą (lietuvių filologija)
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis: humanitarinių mokslų bakalauras
Studijų trukmė: 4 m. (240 kreditų)
Metinė studijų kaina (2022): 3524 Eur
Programos tikslas
Tarpdalykinė studijų programa rengia lietuvių filologijos specialistus, puikiai išmanančius lietuvių kalbos sistemą ir vartosenos ypatumus, mokančius kurti įvairaus žanro bei pobūdžio rašytinius, sakytinius ir multimodalius tekstus, atsižvelgiant į kultūrinį, socialinį, stilistinį ir kt. kontekstą. Programos studentai, studijuodami lietuvių literatūrą, nagrinėdami jos reiškinius platesniame sociokultūriniame, taip pat Europos ir pasaulio literatūros kontekste, susiformuoja kaip sąmoningi lituanistai, gebantys puoselėti ir kartu kritiškai vertinti tiek lietuvių literatūros paveldą, tiek šiuolaikinius tekstus. Šios programos absolvento išskirtinumas – reklamos semiotikos ir propagandos principų išmanymas, reklamos teksto ir vaizdo kaip vientiso diskurso suvokimas, įtaigių reklaminių vizualizacijų kūrėjo gebėjimai.
Absolventas žino kalbotyros ir literatūrologijos kryptis ir metodus, vartoja pagrindinius terminus, taiko tyrimo instrumentus; išmano ir geba analizuoti lietuvių kalbos ir literatūros reiškinius įvairiais lygmenimis. Supranta ir vartoja pagrindinius reklamos terminus; išmano reklamos reiškinį, taiko kūrimo strategijas, geba organizuoti reklamos verslą. Suvokia ir analizuoja reklamą kaip kalbinį, vizualųjį ir meninį diskursą. Identifikuoja, formuluoja ir argumentuoja mokslinę problemą, geba atlikti ir aprašyti tyrimą. Rašo, redaguoja įvairius tekstus, parengia tekstą spaudai. Rengia projektus, jiems vadovauja. Taiko kompiuterinio raštingumo, teisės pagrindų, rinkodaros žinias. Absolventas planuoja, organizuoja savo mokymąsi, darbą; analizuoja, kritiškai vertina informaciją; geba pirmąja užsienio k., bendrauti ir dirbti tarptautinėje aplinkoje, komandoje; kūrybiškai ir inovatyviai elgtis kintančioje aplinkoje; yra įgijęs antrosios užsienio k. gebėjimų.
Šią studijų programą turėtų rinktis tie, kurie domisi reklama, kuriems patinka ir sekasi kurti, interpretuoti tekstą ir vaizdą, kurie nebijo drąsių idėjų, domisi visuomenės poveikio priemonėmis, komunikacijos ir įtikinimo strategijomis, pamažu rengiasi būti profesionaliais kūrybingo, įtaigaus žodžio meistrais.
Studijų programą kuruoja Kalbų, literatūros ir vertimo studijų institutas Norintiems pasikonsultuoti:Numatomi studijų rezultatai
Reikalingos savybės ir gebėjimai
Studijų programos skiriamieji bruožai
Jolita Malinauskienė
Studijuojami dalykai
„Lietuvių filologijos ir reklamos“ programos studentai gali studijuoti ir atlikti praktiką užsienyje: Didžiojoje Britanijoje, Ispanijoje, Danijoje, Italijoje, Kipre, Lenkijoje, Estijoje ir kitose šalyse.
Dalykai |
Kreditai |
|||||||
1 rudens semestras |
||||||||
Privalomieji dalykai |
25.0 |
|||||||
Akademinis rašymas |
5.0 |
|||||||
Bendrinė lietuvių kalba (rašyba ir skyryba) I/III d. |
5.0 |
|||||||
Kalbotyros įvadas |
5.0 |
|||||||
Lietuvių literatūros istoriografija |
5.0 |
|||||||
Vadyba |
5.0 |
|||||||
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai (moduliai) |
5.0 |
|||||||
2 pavasario semestras |
||||||||
Privalomieji dalykai |
30.0 |
|||||||
Bendrinė lietuvių kalba (fonetika, akcentologija ir leksikologija) II/III d. |
10.0 |
|||||||
Hermeneutika ir tekstologija |
5.0 |
|||||||
Lotynų kalba |
5.0 |
|||||||
Skaitmeninės technologijos ir reklama |
5.0 |
|||||||
Užsienio kalba (anglų) C1 |
5.0 |
|||||||
3 rudens semestras |
||||||||
Privalomieji dalykai |
30.0 |
|||||||
Kompiuterinės leidybos sistemos |
5.0 |
|||||||
Reklama ir propaganda |
5.0 |
|||||||
Retorikos pagrindai |
5.0 |
|||||||
Sociolingvistikos įvadas |
5.0 |
|||||||
Teksto interpretacija I/V d. |
10.0 |
|||||||
4 pavasario semestras |
||||||||
Privalomieji dalykai |
25.0 |
|||||||
Bendrinė lietuvių kalba (morfologija ir sintaksė) III/III d. |
10.0 |
|||||||
Reklamos estetika ir dizainas |
5.0 |
|||||||
Reklamos semiotika |
5.0 |
|||||||
Teksto interpretacija II/V d. |
5.0 |
|||||||
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai (moduliai) |
5.0 |
|||||||
5 rudens semestras |
||||||||
Privalomieji dalykai |
30.0 |
|||||||
Bendrinės kalbos normos ir stilistika |
10.0 |
|||||||
Kognityvinės lingvistikos įvadas |
5.0 |
|||||||
Teksto interpretacija III/V d. |
10.0 |
|||||||
Visuotinė literatūra |
5.0 |
|||||||
6 pavasario semestras |
||||||||
Privalomieji dalykai |
20.0 |
|||||||
Teksto interpretacija IV/V d. |
10.0 |
|||||||
Tekstų kūrimo ir vertimo praktikumas |
10.0 |
|||||||
Pasirenkamieji dalykai |
10.0 |
|||||||
Grupė |
5.0 |
|||||||
Etnolingvistikos įvadas |
5.0 |
|||||||
Lietuvių literatūros kritika |
5.0 |
|||||||
Mitologija ir literatūra |
5.0 |
|||||||
Tekstynų lingvistikos įvadas |
5.0 |
|||||||
Grupė |
5.0 |
|||||||
Lietuvių kalbos dialektologija |
5.0 |
|||||||
Lietuvių kalbos istorija |
5.0 |
|||||||
7 rudens semestras |
||||||||
Privalomieji dalykai |
15.0 |
|||||||
Kultūros ir leidybos projektų vadyba |
5.0 |
|||||||
Teksto interpretacija V/V d. |
10.0 |
|||||||
Pasirenkamieji dalykai |
10.0 |
|||||||
Grupė |
5.0 |
|||||||
Finansų pagrindai |
5.0 |
|||||||
Kultūra ir vartojimas |
5.0 |
|||||||
Projektų valdymas |
5.0 |
|||||||
Rinkodaros tyrimai |
5.0 |
|||||||
Grupė |
5.0 |
|||||||
Šiuolaikinės lietuvių kalbotyros tyrimai |
5.0 |
|||||||
Šiuolaikinės lietuvių literatūrologijos tyrimai |
5.0 |
|||||||
Bendrųjų universitetinių studijų dalykai (moduliai) |
5.0 |
|||||||
8 pavasario semestras |
||||||||
Privalomieji dalykai |
30.0 |
|||||||
Bakalauro baigiamasis darbas (kryptis: filologija pagal kalbą) |
15.0 |
|||||||
Profesinė praktika |
15.0 |
Karjera
„Lietuvių filologijos ir reklamos“ studijų programos absolventai gali dirbti:
- laikraščio ar žurnalo redaktoriais,
- TVR redaktoriais,
- redaktoriais elektroninėje leidyboje,
- stilistais ar kalbos tvarkytojais leidykloje,
- stilistais ar kalbos tvarkytojais laikraščio, žurnalo, TVR ar kitoje redakcijoje,
- stilistais ar kalbos tvarkytojais kultūros įstaigoje,
- reklamos ar viešųjų ryšių specialistais reklamos agentūroje,
- viešųjų ryšių specialistais valstybinėje įstaigoje,
- reklamos ar viešųjų ryšių specialistais komercinėje įstaigoje.
- reklamos, rinkodaros, viešųjų ryšių, medijų sirtyje, žiniasklaidoje (PR Service, Edelman Affilate, Whataboutagency, Point Media, LRT,15min, bernardinai.lt, Verslo pietūs, Media bitės);
- kultūros, švietimo ir mokslo įstaigose (Maironio lietuvių literatūros muziejus, „Pegaso“ knygynas, Kauno Jėzuitų ir kitos gimnazijos, mokyklos; Vilniaus, Vytauto Didžiojo ir kiti universitetai, kolegijos, Lietuvių kalbos institutas);
- leidyklose, redakcijose, spaustuvėse (Alma Littera, Terra publica, Flintas, Vitae Litera, Morkūnas ir ko);
- Lietuvos Respublikos Seime, Europos Sąjungos institucijose, tarptautinėse organizacijose, savivaldybėse;
- kūrybinės komunikacijos srityse (poetai, knygų autoriai, užsakomųjų tekstų kūrėjai, žurnalistai, redaktoriai, vertėjai).
Įgiję mokytojo licenciją, gali dirbti mokyklose lietuvių kalbos ir literatūros mokytojais.
Programos absolventai gali tęsti studijas filologijos (kalbotyros, literatūrologijos), socialinių mokslų (vadybos) magistrantūrose.
Baigę šią studijų programą gebėsite:
- kūrybiškai analizuoti bei vertinti lietuvių kalbos, literatūros ir kultūros reiškinius plačiame pasaulinės kultūros kontekste,
- rašyti, redaguoti, reklamuoti įvairaus žanro bei pobūdžio tekstus,
- kurti rašytinį ir vizualųjį reklamos tekstą,
- taikyti įvairias kalbos, literatūros, reklamos tyrimų metodikas.
Išmanysite:
- lietuvių kalbos sistemą,
- lietuvių literatūros raidą,
- filologinių tyrimų metodikas,
- reklamos paskirtį, poveikį, rūšis bei žanrus,
- verbalinės reklamos kūrimo strategijas,
- viešųjų kalbų, derybų kalbų ir viešųjų ryšių organizavimo principus.
Mokėsite:
- atsakingai ir savarankiškai organizuoti savo darbą,
- veiksmingai dirbti komandoje,
- sklandžiai, aiškiai reikšti savo mintis, kritiškai ir konstruktyviai mąstyti,
- generuoti kūrybines idėjas,
- naudotis įvairiomis informacinėmis technologijomis.
Priėmimo reikalavimai
Konkursinio balo sandara 2022 m.
|
Dalykas |
Forma |
Koeficientas |
1 |
Lietuvių kalba ir literatūra |
Egzaminas |
0,4 |
2 |
Istorija arba geografija, arba matematika, arba informacinės technologijos, arba užsienio kalba, jei kalba nesikartoja su trečiojo ar ketvirtojo dalyko kalba |
Egzaminas arba metinis (A lygio) pažymys |
0,2 |
3 |
Bet kuris dalykas, nesutampantis su kitais dalykais |
Egzaminas arba metinis (A lygio) pažymys |
0,2 |
4 |
Užsienio kalba |
Egzaminas arba metinis (A lygio) pažymys |
0,2 |
Stojant į valstybės finansuojamą vietą vidurinį išsilavinimą įgijusiems 2022 m. reikia atitikti šiuos reikalavimus:
1. Išlaikyti tris valstybinius brandos egzaminus:
- Lietuvių kalbos ir literatūros;
- Matematikos;
- Stojančiojo laisvai pasirinktą valstybinį brandos egzaminą
2. Penkių geriausių metinių dalykų įvertinimų aritmetinis vidurkis turi būti ne mažesnis nei 7, suapvalinus iki sveiko skaičiaus. Įskaitomi dalykai:
- lietuvių kalba ir literatūra;
- gimtoji kalba (baltarusių arba lenkų, arba rusų, arba vokiečių);
- užsienio kalba;
- matematika;
- istorija arba geografija, arba integruotas istorijos ir geografijos kursas;
- biologija arba fizika, arba chemija, arba integruotas gamtos mokslų kursas;
- meninio ugdymo srities dalykas arba technologijų programos krypties dalykas, arba integruotas menų ir technologijų kursas, arba specializuoto ugdymo krypties (dailės arba inžinerinio, arba meninio, arba muzikos) programos dalykas;
- fizinio ugdymo arba pasirinktos sporto šakos, arba specializuoto ugdymo krypties (sporto) programos dalykas.
Stojantysis į valstybės nefinansuojamą vietą asmenys, išsilavinimą įgiję 2015–2022 m. turi būti išlaikę bent vieną valstybinį brandos egzaminą.
Stojančiųjų į valstybės finansuojamą ir į valstybės nefinansuojamą vietą konkursinis balas turi būti ne mažesnis nei 5,4 balai.
Daugiau informacijos apie priėmimo reikalavimus
![]() |
Norintiems pasikonsultuoti: |
Atsiliepimai
„Ką gi reiškia mokytis, studijuoti? Stengtis suprasti reiškinių esmę. Jei greta jūsų kiti irgi stengiasi tą daryti – esmę perprasti daug smagiau: juk bendramokslių įžvalgos įdomiai papildo jūsų požiūrį.
Ką veikia dėstytojas? Ogi jis stengiasi perprasti, ką jūs suvokiate dabar ir suasmenina visą situaciją: pateikia faktus taip, kad reiškinio esmė taptų akivaizdi. Smagu kartu pažinti sudėtingų reiškinių esmę.“
Doc. dr. Robertas Kudirka, studijų programos dėstytojas
„Šiuolaikiniame pasaulyje, besisupančiame lengvai pasiekiamos informacijos lopšyje, gebėjimas valdyti žodį, išreikšti mintis ir jomis daryti įtaką visuomenei, tampa galimybes atveriančiu deriniu. Būtent ši studijų programa ir suteikia neribotas galimybes bei visapusišką pažinimą. Čia studijuodamas išmoksti būti aukso viduriu tarp to, kas amžina – teksto – ir jį įprasminančio kintamojo – žodžio.
Žmogui, siekiančiam meistriškai manevruoti kalba, norinčiam būti apsuptam literatūros, tačiau besidominčiam ir moderniomis medijų formomis, Lietuvių filologijos ir reklamos studijos yra atsakymas. VU dažnai išgirsi lotynišką frazę Hinc itur ad astra, reiškiantį Iš čia kylame į žvaigždes, tačiau studijuodama VU KnF supranti, kad čia ir yra ugdomos asmenybės, gebančios savo ryškumu prilygti žvaigždėms.“
Lijana Savickienė, studijų programos studentė
Daugiau skaitykite: https://www.knf.vu.lt/aktualijos/2791-studente-lijana-savickiene-zavejimasis-kalba-ir-literatura-padejo-pasirinkti-studijas
„Kūrėjų ir rašytojų veikla užsimezga ir vystosi maitinama mokslo šaknų, kurias gali „užauginti“ Lietuvių filologijos ir reklamos studijų metu. Jei pavyko jiems, pavyks ir tau. Šių studijų metu sužinosi ne tik apie lietuvių kalbos turtus bei literatūros lobyną, bet ir kursi reklaminę medžiagą, ją maketuosi, o galbūt kils minčių ypač vertingam tekstui, kuris sudomins visuomenę. Draugiški dėstytojai, besidalinantys sukauptomis žiniomis, padeda siekti mokslo aukštumų.“
Aušra Korkuzaitė, studijų programos studentė
„Manau, pažinimas per mokslą įstabus tuo, kad iš pradžių eini kieno nors pramintu taku, tada ateina laikas, kai reikia pasirinkti: sustoti ar tęsti kelionę – ieškoti savo vietos „po saule“. Vietos, kurioje būtų galima kūrybiškai, tikslingai, savitai disponuoti įgytomis žiniomis kuriant savo karjerą. Studijuodama jaučiu paskatą žengti priekin: mums atsiveria kalbotyros, literatūrologijos ir reklamos sričių toliai, kviečiantys atrasti, išmokti ir kurti.“
Eglė Navickaitė, studijų programos studentė