viber image 2021 09 17 17 22 44 4482021 m. rugsėjo 16–17 d. Lusofonos universitete (Portugalija, Lisabona) įvyko pirmasis kontaktinis TEGA projekto partnerių susitikimas, kuriame dalyvavo Vilniaus universiteto Kauno fakulteto (VU KnF) projekto grupės vadovė Raimonda Agnė Medeišienė, LSBU ir HOU atstovai bei partneriai iš didžiausio privataus universiteto Portugalijoje.

Erasmus+ strateginių partnerysčių projekte „Pedagogų mokymas fasilituojant abstrakčios programos mokymą ir vertinimą naudojant rimtuosius žaidimus“ (angl. Training the Educators to Facilitate the Teaching and Assessment of Abstract Syllabus by the Use of Serious Games – TEGA) dalyvauja ir kiti VU KnF bendruomenės nariai (Indrė Ščiukauskė ir Darius Karaša), kurie kartu su partneriais iš Didžiosios Britanijos, Graikijos ir Portugalijos analizuoja rimtųjų žaidimų galimybes universitetų mokymų programose, taip pat siekia apžvelgti ir išgryninti sėkmingas praktikas bei pateikti pasiūlymus, kaip žaidimais grįsta mokymų metodika galėtų paįvairinti žinių pateikimo ir įtvirtinimo būdus, kurie prisidės prie reikalingų kompetencijų ugdymo.

 

Pirmasis projekto partnerių susitikimas gyvai

viber image 2021 09 17 17 22 45 528Nuo 2020 m. spalio mėnesio vykdomo projekto nariai bendravo per nuotolį – dėl pandemijos neįvyko du susitikimai (2020 m. gruodžio mėnesį Londone, LSBU ir 2021 m. gegužės mėnesį VU). Kadangi, pasak susitikime dalyvavusios Raimondos Agnės Medeišienės, susirinkimai ir pažintys su partnerių universitetais yra tokių strateginių partnerysčių projektų dalis, galimybė pasimatyti gyvai nudžiugino visus. Minėtą susitikimą projekto nariai įvertino itin teigiamai ne tik todėl, kad projekte dalyvaujantys partneriai susipažino gyvai ir galėjo aptarti vykdomo projekto eigą (iš esmės baigtas vieno intelektinio produkto sukūrimas, už kurio kokybę buvo atsakingas VU), bet ir dėl to, kad artimiau pažino žmones su kuriais dirbama jau kurį laiką.

Projekto partneriai susipažino su universitete atliekamais tyrimais ir stalo žaidimų, skirtų HE, įvairove. Buvo pristatyti skirtingos mechanikos, dinamikos ir skirtingų tikslų padedantys pasiekti žaidimai. Pasak VU atstovės, būtent Lusofonos universitete yra kuriami stalo žaidimai, tad buvo ko pasimokyti. „Nuotraukoje matyti universiteto atstovo Filipe Luz kartu su komanda dar prieš pandemiją sukurtas žaidimas“, – komentuoja R. A. Medeišienė ir paaiškina, kad žaidimas padeda suvokti viruso plitimą ir skirtingiems žmonėms keliamą pavojų. Gali pasirodyti keistai, tačiau jo pristatymas buvo sąmoningai pristabdytas dėl kilusios pandemijos. Dabar jau planuojama viešinti jį plačiau.

Kontaktinių žaidimų privalumai

„Asmeniškai man šis susitikimas buvo naudingas ir įtvirtino nuomonę, kad, nepaisant skaitmenizavimo tendencijos, ne visi žaidimai turi būti skaitmenizuojami, – sako R. A. Medeišienė. – Dar daugiau – „gyvi“ žaidimai turi tendenciją tapti išskirtiniais, vienetiniais ir ypatingais dėl teikiamų kontaktinio bendravimo galimybių. Be to, žaidimų įtraukimas į aukštojo mokslo programas teikia daugybę privalumų. Tiesa, tiek literatūros analizė, tiek diskusijos su partneriais atskleidė keletą aktualių aspektų: pirma, kad žaidimas būtų maksimaliai tinkamai panaudotas HE kontekste, reikalingas studentų žinių vertinimas, o antra – dėstytojui būtinos tam tikros kompetencijos.“

Kitas projekto partnerių susitikimas planuojamas 2022 m. gegužės mėnesį Graikijoje.

Daugiau informacijos apie vykdomą projektą ir pirmuosius rezultatus bus galima išgirsti 2021 m. gruodžio 2 d. vyksiančioje jau 16-ojoje profesoriaus Vlado Gronsko tarptautinėje  mokslinėje konferencijoje.

 

Daugiau apie vykdomą projektą TEGA: www.tega-project.eu

Projekto koordinatorius: London South Bank University

Projekto partneriai: Lusofona University, Hellenic Open University - DAISSy Research Group, Vilnius University

Projekto numeris: 2020-1-UK01-KA203-079248

14 priedas. Logotipas EU veliava co funded

logo tega md