VU KnF Giedrius Romeika webVilniaus universiteto Kauno fakulteto studijų programos „Marketingas ir pardavimų vadyba“ dėstytojas doc. dr. Giedrius Romeika kartu su antro kurso magistrantais jau ketverius metus aktyviai bendradarbiauja su smulkiojo ir vidutinio dydžio verslo įmonėmis bei nevyriausybinėmis organizacijomis, siekdami praktiškai pritaikyti studijų metu įgytas žinias. Šios akademinės iniciatyvos „Jūsų prekės ženklui tobulinti“ patirtys atskleidžia svarbų aspektą – dažnai dėl taupumo ar nepasitikėjimo išorės specialistais organizacijos bando savo įvaizdį kurti savarankiškai, tačiau rezultatai neretai būna neaiškūs arba neatitinkantys tikslinės auditorijos lūkesčių.

Prekės ženklo asmenybė – strateginės komunikacijos kertinis akmuo

Vis dar išlieka klaidingas požiūris, ypač nevyriausybinėse organizacijose, socialiniuose versluose bei bendruomeninėse iniciatyvose, kad marketingas nėra būtinas arba aktualus. Tačiau, pasak doc. dr. G. Romeikos, net neturint tiesioginio komercinio tikslo būtina aiškiai formuoti ir valdyti prekės ženklo tapatybę, nes kitaip auditorija prekės ženklą supras savaip, nepriklausomai nuo organizacijos vertybių ir misijos.

„Prekės ženklo asmenybė – tai intelektualinis ir emocinis ryšys, kurį prekės ženklas užmezga su savo auditorija. Ji susidaro ne tik iš vizualinio identiteto ar šūkio, bet ir iš bendros komunikacijos strategijos, tono, elgesio bei to, kaip prekės ženklas verčia auditoriją jaustis. Net jei organizacija aktyviai nekuria savo įvaizdžio, ji turi aiškiai ir nuosekliai komunikuoti savo vertybes, kad išvengtų klaidingų interpretacijų“, – pabrėžia jis.

Praktiniai patarimai prekės ženklo tapatybės kūrimui

Aiškiai apibrėžkite prekės ženklo asmenybę: nuspręskite, kokias emocijas ir vertybes norite perteikti – šiluma, drąsa, kūrybiškumas, o gal atsakingumas. Svarbiausia nuoseklumas ir tikslumas kiekvienoje komunikacijos žinutėje.
Gerai pažinkite savo tikslinę auditoriją: supraskite, kas jie yra, kokias vertybes jie išpažįsta ir kokią kalbą bei platformas naudoja. Tik tinkamai adresuota komunikacija gali būti veiksminga ir sukurti pasitikėjimą.
Užtikrinkite komunikacijos nuoseklumą: nereikia investuoti į brangias reklamos kampanijas, tačiau būtina užtikrinti, kad jūsų komunikacijos stilius, tonas ir vertybės būtų vientisos ir nuosekliai perteikiamos visuose kanaluose – nuo socialinių tinklų iki el. pašto.

Ilgalaikė vertė – pasitikėjimo kūrimas

Prekes zenklo 2025 logo DI webVU Kauno fakulteto inicijuojama programa „Jūsų prekės ženklui tobulinti“ jau ketverius metus sėkmingai padeda organizacijoms ne tik stiprinti savo įvaizdį, bet ir kurti ilgalaikį pasitikėjimą tikslinėse auditorijose. Studentų atliekamos prekės ženklo analizės ir rekomendacijos padeda efektyviau valdyti komunikaciją, mažinti atotrūkį tarp norimo ir suvokiamos prekės ženklo asmenybės.

Plačiau apie inicatyvą „Jūsų prekės ženklui tobulinti“ skaitykite ČIA.