Danguole Satkauskaite Brigita Brasiene VU Mokslo sprintas 2Šiandien, kai dirbtinis intelektas (DI) aktyviai taikomas įvairiose profesinėse srityse – nuo teisės iki medicinos – vis dažniau svarstoma, ar jis gali pakeisti žmogų-profesionalą. Vilniaus universiteto Kauno fakulteto (VU KnF) Kalbų, literatūros ir vertimo studijų instituto Audiovizualinio vertimo doktorantė Brigita Brasienė ir jos vadovė prof. Danguolė Satkauskaitė analizuoja lietuviškai dubliuotus animacinius filmus ir neabejoja, kad DI liks tik profesionalaus vertėjo pagalbininku. Bent jau kol kas žmogaus gebėjimas valdyti žodžių žaismą, o ypač vaizdažodines metaforas, kai humoristinis efektas pasiekiamas derinant kalbinę raišką ir vaizdą, algoritmui yra neįveikiama užduotis.

„Kalbant apie dirbtinį intelektą labai svarbu suprasti, kad jis mokosi iš jau esamos informacijos ir imituoja žmones ir jų kalbą. Tai reiškia, kad jis pats nekuria, todėl vertėjo gebėjimas atpažinti, suprasti ir kūrybiškai perteikti žodžių žaismą yra sritis, kuri dirbtiniam intelektui nėra įveikiama“, – aiškina doktorantė B. Brasienė.

Pasak jos, neverta net kalbėti apie dirbtinio intelekto gebėjimus susidoroti su vaizdažodinio žaismo vertimu, kuris užkoduotas dviejose semiotinėse sistemose, t. y. sakytinėje arba rašytinėje kalboje ir vaizde. O atliekami audiovizualinio vertimo tyrimai akivaizdžiai patvirtina, kad animacijoje gausu žodinio ir vaizdažodinio žaismo, todėl šios srities profesionalai gali būti ramūs dėl savo pozicijos darbo rinkoje.

VU KnF Giedrius Romeika webVilniaus universiteto Kauno fakulteto studijų programos „Marketingas ir pardavimų vadyba“ dėstytojas doc. dr. Giedrius Romeika kartu su antro kurso magistrantais jau ketverius metus aktyviai bendradarbiauja su smulkiojo ir vidutinio dydžio verslo įmonėmis bei nevyriausybinėmis organizacijomis, siekdami praktiškai pritaikyti studijų metu įgytas žinias. Šios akademinės iniciatyvos „Jūsų prekės ženklui tobulinti“ patirtys atskleidžia svarbų aspektą – dažnai dėl taupumo ar nepasitikėjimo išorės specialistais organizacijos bando savo įvaizdį kurti savarankiškai, tačiau rezultatai neretai būna neaiškūs arba neatitinkantys tikslinės auditorijos lūkesčių.

Prekės ženklo asmenybė – strateginės komunikacijos kertinis akmuo

Vis dar išlieka klaidingas požiūris, ypač nevyriausybinėse organizacijose, socialiniuose versluose bei bendruomeninėse iniciatyvose, kad marketingas nėra būtinas arba aktualus. Tačiau, pasak doc. dr. G. Romeikos, net neturint tiesioginio komercinio tikslo būtina aiškiai formuoti ir valdyti prekės ženklo tapatybę, nes kitaip auditorija prekės ženklą supras savaip, nepriklausomai nuo organizacijos vertybių ir misijos.

„Prekės ženklo asmenybė – tai intelektualinis ir emocinis ryšys, kurį prekės ženklas užmezga su savo auditorija. Ji susidaro ne tik iš vizualinio identiteto ar šūkio, bet ir iš bendros komunikacijos strategijos, tono, elgesio bei to, kaip prekės ženklas verčia auditoriją jaustis. Net jei organizacija aktyviai nekuria savo įvaizdžio, ji turi aiškiai ir nuosekliai komunikuoti savo vertybes, kad išvengtų klaidingų interpretacijų“, – pabrėžia jis.

DI mokymai 2025 liepaDidėjant dirbtinio intelekto (DI) reikšmei švietimo, darbo rinkos ir visuomenėse srityse, vis aktualiau nuosekliai ir kryptingai stiprinti pedagogų bei kitų sričių specialistų kompetencijas. DI diegimas mokymo(si) procese keičia tradicinį ugdymo modelį, skatindamas integruoti kuo daugiau suasmenintų, dinamiškų ir technologijomis grįstų mokymosi praktikų.

Atsižvelgiant į šiuos pokyčius, Vilniaus universiteto Kauno fakulteto dėstytojai nuolat dalyvauja įvairiuose mokymuose, tarptautiniuose renginiuose. VU KnF dėstytojos doc. dr. Dovilė Vengalienė, lekt. Giedrė Dubauskienė ir prof. dr. Danguolė Satkauskaitė neseniai grįžo iš kvalifikacijos kėlimo kursų aukštųjų ir profesinių mokyklų dėstytojams Portugalijoje bei vasaros akademijoje Vokietijoje. Abiejų programų tikslai buvo panašūs: gilinti dalyvių teorines ir praktines žinias apie DI taikymo galimybes švietimo bei kitose profesinėse srityse, plėtoti kritinį požiūrį į technologijų integracijos poveikį bei skatinti tarptautinį bendradarbiavimą žinių kūrimo ir sklaidos kontekste.

kauno fakulteto veliava

 

Laisvas vietas užima geriausi (pagal pažangumo eilę) tos pačios formos toje pačioje studijų kryptyje tame pačiame kurse valstybės nefinansuojamoje vietoje studijuojantys studentai, pateikę prašymą dekanui iki 2025-08-26 dienos. Prašymai teikiami per VU eStudento darbo vietą --> ePrašymai --> Dėl esamos studijų programos formos, finansavimo, kurso, grupės ir (ar) tvarkaraščio keitimo. 

 

Studentai, turintys akademinių skolų, negali pretenduoti į laisvą valstybės finansuojamą vietą.

 

Studentų perkėlimą iš valstybės nefinansuojamos vietos į valstybės finansuojamą vietą apibrėžia VU laikinasis studentų reitingavimo pagal studijų rezultatus ir rotacijos tvarkos aprašas.

khf vaizdasNuo 2025 m. spalio Vilniaus universiteto Kauno fakulteto (VU KnF) akademinę bendruomenę papildys šeši nauji doktorantai. Jie vykdys mokslinius tyrimus humanitarinių, socialinių, gamtos ir technologijos mokslų srityse. Tai atspindi ne tik fakulteto mokslinių interesų įvairovę, bet ir nuoseklų įsipareigojimą skatinti mokslo pažangą Lietuvoje bei tarptautiniu mastu. Nauji tyrėjai prisijungs prie fakultete vykdomų aukšto lygio tarpdisciplininių tyrimų ir aktyvios akademinės bendruomenės.

Viltė Nausėdaitė, humanitariniai mokslai, filologija,
Giedrė Breiterė, socialiniai mokslai, vadyba,
Eglė Grigaitytė, socialiniai mokslai, vadyba,
Ivas Drungilas, socialiniai mokslai, ekonomika, alumnas,
Gintarė Košubienė, gamtos mokslai, informatika,
Oleksii Chalyi, technologijos mokslai, informatikos inžinerija.