Tarptautinei mokslininkų bendruomenei pristatyti organizacijos etikos tyrimų rezultatai

stambulas 2015 vukhf28-oji metinė Europos verslo etikos tinklo (European business ethics network –  EBEN) konferencija, kurios tema buvo „Dalykinė etika, taika ir aplinkosauga“ (Business ethics, peace and environmental issues), birželio 26-28 d. vyko Stambule (Turkijoje). Joje dalyvavo Vilniaus universiteto Kauno humanitarinio fakulteto mokslininkės dr. Aurelija Novelskaitė ir dr. Rasa Pušinaitė.

Konferencijos plenarinius pranešimus skaitė EBEN Turkijos padalinio prezidentas bei pagrindinio konferencijos rėmėjo Turkijos finansininkų sąjungų (Union of Chambers of Certified Public Accountants and Sworn-in Certified Public Accountants of Turkey – TURMOB) prezidentas. Jie pabrėžė etikos svarbą šiandieniniame versle visame pasaulyje. Buvusi EBEN prezidentė prof. dr. Heidi Von Hoivik (prieš kelis metus buvo atvykusi ir į KHF) pasidalino patirtimi, kaip mokyti studentus verslo etikos, ir savo įžvalgomis apie etikos prasmę versle. Plenarinį posėdį baigė praktikų pranešimai apie atliekamus tyrimus Turkijos versle bei pagrindines verslo etikos problemas.

Vėliau buvo dirbama sekcijose, kuriose mokslininkai iš viso pasaulio diskutavo aktualiais etikos, aplinkosaugos ir taikos klausimais. Verslo ekonomikos ir vadybos katedros docentė dr. Rasa Pušinaitė bei Filosofijos ir kultūros studijų katedros docentė dr. Aurelija Novelskaitė pristatė Visuotinės dotacijos projekto „Organizacijų etikos poveikis  organizacinio novatoriškumo transformavimuisi į darnias inovacijas“ (Nr. VP1-3.1-ŠMM-07-K-03-042) rezultatus socialinių inovacijų tematikai skirtoje sekcijoje. VU KHF mokslininkių pranešime buvo pateikti Lietuvos socialinėse įmonėse atlikto tyrimo rezultatai svarstant tokius klausimus, kaip kad: kodėl yra diegiamos socialinės inovacijos, kokį poveikį visuomenei ir aplinkai jos daro, su kokiais trukdžiais susiduriama jas diegiant. Diskusijas auditorijoje išprovokavo klausimai, dėl kokių – altruistinių ar egoistinių – motyvų verslininkai diegia socialines inovacijas ir kaip egoistiniai socialinių inovacijų diegimo motyvai (pvz., siekis susikurti darbo vietą, siekis užsidirbti pinigų) transformuojasi į altruistinius (pvz., siekį pakeisti visuomenės požiūrį į kažkurias socialines grupes, siekį kurti ekologiškus produktus). 

VU KHF mokslininkėms tai buvo pirmas vizitas Turkijos sostinėje. Šis miestas paliko neišdildomą įspūdį savo dydžiu, istorinių paminklų didybe bei vietinių gyventojų ir turistų gausa.

Doc. dr. Rasa Pušinaitė

Verslo ekonomikos ir vadybos katedra