Viešojo diskurso retorika ir lingvistika

Eil. Nr.

Projekto rekvizitai

Privalomi atsakymai

1.

Projekto pavadinimas

VIEŠOJO DISKURSO RETORIKA IR LINGVISTIKA

2.

Projekto mokslo sritis

Humanitariniai

3.

Projekto statusas

Įvykdytas

4.

Projekto pradžia

2007-05-01

5.

Projekto pabaiga

2007-12-31

6.

Vykdančioji institucija

Vilniaus universiteto Kauno humanitarinis fakultetas (projekto koordinatorius)

7.

Universiteto šakinis padalinys, kuris dalyvaujaprojekte

Vilniaus universiteto Kauno humanitarinis fakultetas

8.

Projekto partneriai

Šiaulių universiteto Humanitarinis fakultetas

Kauno technologijos universiteto Humanitarinių mokslų fakultetas

9.

Projekto vadovas ir dalyviai Vilniaus universitete/padalinyje

Doc. dr. Skirmantė Šarkauskienė

10.

Finansavimo šaltinis

Lietuvos valstybinis mokslo ir studijų fondas

11.

Projekto biudžetas

30886 Lt.

12.

Trumpas projekto aprašymas

Projekto veiklų planas

Šiuo metu viešojo diskurso tyrimai daugiausia remiasi socialinių mokslų metodais, todėl šiame kontekste projekto vykdytojų siekis analizuoti viešąjį diskursą kalbos funkcionavimo, dvasinės kultūros, paveikumo auditorijai ir kitais retorikos bei lingvistikos aspektais gali būti rezultatyvus. Ypač aktualus šis projektas reklamos tyrinėjimo aspektu.Apskritai reklama Lietuvoje tyrinėjama pirmiausia kaip ekonomikos, verslo reiškinys, o reklamos poveikis viešajai nuomonei, elgsenos modelių formavimuisi, kalbos sistemai beveik visai netyrinėtas. Šiuo požiūriu teikiamas projektas yra neabejotinai naujas ir aktualus.

Darbų turinį sudaro projekto vykdytojų viešojo diskurso moksliniai tyrimai ir jų pagrindu parengti pranešimai mokslinei konferencijai, moksliniai straipsniai kolektyviniam straipsnių rinkiniui „Viešojo diskurso retorika ir lingvistika“. Projekto rezultatai – ištirti viešojo diskurso funkcionavimo dėsningumai, jo kūrimo lingvistinės bei retorinės strategijos, nustatytos vyraujančios vertybinės orientacijos, viešojo diskurso formuojami socialinės elgsenos ir psichologinių reakcijų stereotipai, apibūdintas šiuolaikinio viešojo diskurso poveikis kalbos sistemai. Šie rezultatai turėtų sudaryti sąlygas prognozuoti viešosios nuomonės kitimo kryptis ir atitinkamai koreguoti valdžios bei visuomeninių institucijų socialinę bei kultūrinę strategiją.

13.

Trumpas rezultatų aprašymas (pagal darbų planą)

Straipsnių rinkinio „Viešojo diskurso retorika ir lingvistika“ išleidimas

14.

Skelbiama projekto informacija

 
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos